در این مطلب به بیوگرافی مرجان عباسی و کیوان عباسی مدیر و رئیس شبکه معاند من و تو پرداختیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

 

مرجان عباسی و کیوان عباسی، مدیران شبکه من و تو را بیشتر بشناسید + عکس و بیوگرافی

 کیوان عباسی در سال ۱۹۷۱ در سیدنی استرالیا به دنیا آمد. پدرش فریبرز عباسی، یک خبرنگار و تهیه‌کننده تلویزیونی ایرانی بود که در استرالیا زندگی می‌کرد. کیوان عباسی تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه بهائی ایرانیان مقیم استرالیا در شهر سیدنی گذراند. او پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، به آمریکا رفت و در دانشگاه نیویورک در رشته ارتباطات تحصیل کرد.

او به واسطه دوستی صمیمی سیروس با فرهاد اسکندری، استاد مرکز ایران شناسی دانشگاه حیفا با خانواده همسرش مرجان آشنا شد. آشنا شدن کیوان در دوران تحصیلش با مرجان اسکندری دختر فرهاد اسکندری باعث شد تا پیشنهاد ازدواج به او بدهد و در سال ۲۰۰۱ با حضور خانواده اش در مشرق الاذکار شهر حیفا ازدواج کند.

مرجان عباسی و کیوان عباسی، مدیران شبکه من و تو را بیشتر بشناسید + عکس و بیوگرافی

بعد‌ها مرجان اسکندری به خواسته شوهرش و به رسم اروپاییان نام خانوادگی خود را هم نام با نام خانوادگی شوهرش کرد.
پدر کیوان که در سپتامبر سال ۱۹۷۰ به مناسبت نهمین جشن گشایش مشرق الاذکار سیدنی به همراه دیگر بهائیان سراسر جهان به استرالیا رفته بود با جیمز برایان، مسئول وقت رادیو استرالیا آشنا می‌شود و در رادیو استرالیا به عنوان تهیه کننده مشغول به کار شد. تهمینه برزگر مادر کیوان نیز در سفارت ایران در کانبرا کار می‌کرد.

کیوان عباسی تحصیلات دوران ابتدائی خود را در مدرسه بهائی ایرانیان مقیم استرالیا در شهر سیدنی گذراند. پدرش که تا سال ۱۹۸۱ در یک رسانه استرالیایی فعالیت داشت با تجربه کاری که در زمینه رسانه به دست آورده بود، به واسطه پیگیری‌های بهروز عباسی پسر عمویش (از گردانندگان بخش فارسی صدای آمریکا) به ایالات متحده آمد و در بخش فارسی صدای آمریکا به عنوان یکی از اعضای اتاق فکر این رسانه مشغول به کار شد.

بورسیه دانشگاه بن گوریون کشور اسرائیل که همه ساله به ایرانی زاده‌های بهائی اعطاء می‌گردد و تشویق‌های سیروس برزگر (دایی کیوان) که همزمان با اتفاقات سال ۱۹۷۸ به اسرائیل رفته بود، سبب شد تا کیوان عباسی در سال ۱۹۹۶ به اسرائیل برود و در آن جا ادامه تحصیل دهد.

 

 

فعالیت‌ها

کیوان عباسی که تحصیلات عالیه را در کشور اسرائیل گذراند و زندگی جدیدی را شروع کرده بود به پیشنهاد پدرش و البته برای تامین زندگیش به آمریکا بازگشت و در تلویزیون آزادی که توسط پدرش اداره می‌شد به عنوان مدیر فنی این تلویزیون مشغول به کار شد. وی پس از مدتی فعالیت در تلویزیون آزادی به پیشنهاد گردانندگان شبکه تلویزیونی طپش مدتی نیز در این شبکه فعالیت می‌کرد. اما مدتی نگذشت که مشکلات به وجود آمده بر سر راه تلویزیون‌هایی مثل آزادی و طپش زمینه تعطیلی آن‌ها را فراهم ساخت.

پدر کیوان در سال ۲۰۰۳ با Michael H. Klein که چند سالی با حسن اعتمادی شریک تجاری بود، آشنا گردید. Michael H. Klein که در دارپا مشغول به کار بود و به سال‌های پایانی خدمتش در این سازمان نزدیک شده بود به یک بیزینس برای تامین سال‌های بعد از خدمت فکر می‌کرد. آشنایی وی با کیوان و فریبرز عباسی باعث شد تا فریبرز با همکاری پسرش کیوان و سرمایه گذاری Michael H. Klein کمپانی Ten Broadcasting را در سال ۲۰۰۳ بخرد و تلویزیون Hustler TV را با مدیریت کیوان در کانادا راه اندازی نماید.

هاستلر تی وی برای کیوان و پدرش یک تجربه موفقیت آمیز به حساب می‌آمد. اما این همه آن چیزی نبود که نظر کیوان را تامین کند.

تجربه کاری او و آرزویش برای تولید برنامه‌هایی با سبک‌های غیر سنتی و کلاسیک شبکه‌های لس آنجلسی سبب شد تا پیشنهاد راه اندازی یک تلویزیون فارسی زبان را به سرمایه گذار هاستلر تی وی بدهد. عباسی که در اداره هاستلر تی وی، اعتماد Michael H. Klein را به خود جلب کرده بود توانست موافقت میشل را به دست بیاورد و اولین تلویزیون اینترنتی فارسی زبان را راه اندازی کند.

ببین تی وی با سرمایه گذاری Michael H. Klein و مدیریت کیوان در ژوئیه سال ۲۰۰۶ تأسیس شد. تلویزیون اینترنتی ببین تی وی توانست بینندگان بسیاری را جذب کند، اما همزمان با فیلتر شدن سایت ببین تی وی در سال ۲۰۰۸ تنها راه ارتباطی ببین تی وی با مردم ایران از دسترس کاربران ایرانی خارج شد و علی رغم روند رو به رشد گروه کیوان عباسی، ببین تی وی با شکست مواجه شد.

تاسیس شبکه ضد دین منوتو

ارائه عملکرد چهار ساله ببین تی وی، هاستلر تی وی و ایده پردازی کیوان در جلسات گزارش‌های سالانه رسانه‌های فارسی زبان در لندن، منابع مالی مورد نیاز این شبکه را در پوشش شرکت‌های خصوصی تجاری تامین کرد تا وی بتواند در سال ۲۰۰۹ یک شرکت تلویزیونی را در لندن تأسیس کند او به پاس قدردانی از زحمات هارونی و با موافقت پدرش این شرکت تلویزیونی را به نام همسرش راه اندازی کرد و به دنبال آن شبکه من و تو را در اکتبر سال ۲۰۱۰ روی ایر برد.

من و تو (Manoto) یک شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای فارسی زبان است، با تمرکز بر برنامه‌های علمی، سرگرمی و سیاسی که مرکز آن در لندن قرار دارد.

مرجان عباسی و کیوان عباسی، مدیران شبکه من و تو را بیشتر بشناسید + عکس و بیوگرافی

شبکه‌های ماهواره‌ای همچون من و تو سعی در انتشار اخبار و سیاه نمایی از وضعیت موجود ایران و تشویش افکار عمومی بر ضد انقلاب و جمهوری اسلامی دارند.

حامیان مالی این شبکه افراد نامشخصی هستند که هرگز نام آن‌ها فاش نشد؛ حامی مالی این شبکه ماهواره‌ای دولت انگلستان است که همواره بر ضد ایران و ایرانی فعالیت میکند.

ارتباط من وتو، بی بی سی فارسی و صدای آمریکا

تاکنون شایعه‌های زیادی در مورد ارتباط بین نویسندگان و مجریان تلویزیون من و تو، بی بی سی فارسی و صدای امریکا مطرح بوده است. بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که با توجه به ریزش مخاطب تلویزیون‌های سیاسی بعد از عملکرد مغرضانه آن‌ها در دوران انتخابات ریاست جمهوری ایران، ظهور یک تلویزیون به ظاهر تفریحی با مقاصد سیاسی بهترین راهکار برای خروج از بحران مشروعیت رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور بود.

همین طور با توجه به نامشخص بودن منابع مالی تلویزیون من و تو و عدم شفاف سازی مدیریت آن در این مورد شایعاتی مبنی بر حمایت دولت‌های استعمارگر امریکا و انگلیس مطرح بوده است چرا که بسیاری معتقدند با توجه به هزینه‌های بسیار سنگینی که این مجموعه برای برنامه هایش پرداخت میکند، بدون شک به یک منبع مالی بسیاری قوی دولتی تکیه کرده است که بدون تبلیغات بزرگ میتواند به مسیر ش در طول یک سال ادامه دهد. مرور مسیر برنامه‌های این تلویزیون که با حجمه به باور‌های فرهنگی و دینی آغاز شد و در طول زمان کم کم رنگ سیاسی گرفت تا با مستند‌هایی مانند «قمار اتمی ایران» یا «شب بود» به تحریف تاریخ و واقعیت‌ها بپردازند نشان میدهد که هدف این مجموعه نشانه گرفتن اعتقادات مذهبی و باور مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی ایران است و در این مسیر از کمک رسانه‌های دولتی انگلستان و امریکا یعنی بی بی سی و صدای امریکا کمک میگیرد.

منبع : شهرآرانیوز