توقف رشد اعتیاد در بین دانش‌آموزان
توقف رشد اعتیاد در بین دانش‌آموزان

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ” آهنگ رشد اعتیاد در بین دانش آموزان بر اساس اعلام آموزش و پرورش متوقف شده است و این مهم نتیجه طرح‌هایی مانند یاریگران زندگی است.

اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری صبح امروز در نشست تخصصی معاونان، مشاوران، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان های سراسر کشور اظهار کرد: موضوع اعتیاد و مواد مخدر یک آسیب بسیار مهم در جهان است و همه با آن درگیر هستند و این روند در دنیا  رو به افزایش است.

۳۰۰ میلیون نفر در جهان درگیر اعتیاد هستند

وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ میلیون نفر در جهان درگیر اعتیاد هستند، افزود: سالانه حدود ۵۰۰ هزار نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در دنیا جان خود را از دست می‌دهند.

افغانستان رتبه اول تولید تریاک را دارد

مومنی گفت: در افغانستان طی دو دهه گذشته تولید و قاچاق موادمخدر نزدیک به ۵۰ برابر شده است و علیرغم وعده هایی که طالبان دادند، کشت و تولید موادمخدر همچنان افزایش داشته و کاهشی نبوده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر بیان کرد: افغانستان در حال حاضر رتبه اول تولید تریاک و رتبه دوم تولید مواد مخدر صنعتی را دنیا دارد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران رتبه برتر کشفیات موادمخدر در جهان را دارد، بر اساس آمارهای رسمی۹۰ درصد تریاک، ۵۰ درصد مورفین و ۲۷ درصد کشفیات هروئین دنیا را ایران کشف می‌کند.

به گزارش زیرنویس،مومنی با اشاره به لزوم ضربه زدن به بنیادهای اقتصادی قاچاقچیان گفت: طی ۴ سال گذشته ضربه زدن به بنیادهای اقتصادی قاچاقچیان ۱۰ برابر شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: آهنگ رشد اعتیاد در بین دانش آموزان بر اساس اعلام آموزش و پرورش متوقف شده است و این مهم نتیجه طرح‌هایی مانند یاریگران زندگی است.

وی ادامه داد: خیرین حوزه مبارزه با موادمخدر در استانهای تهران، مشهد، البرز و فارس به خوبی به میدان آمدند و شاهد نتایج خوبی هم در این استان‌ها بودیم.

مومنی خاطرنشان کرد: اگر یک باند بزرگ دستگیر شوند و اگر بنیادهای مالی سرشبکه بهم نریزد سایر افراد آن راه را ادامه می‌دهند ولی اگر به منابع مالی آنها ضربه وارد شود آن شبکه کلا از هم می‌پاشد.

منبع:تسنیم