توزیع حدود ۱۸ هزار سمعک در سال گذشته
توزیع حدود ۱۸ هزار سمعک در سال گذشته

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از تهیه و توزیع ۱۷ هزار و ۸۰۰ سمعک در بین متقاضیان سراسر کشور در سال گذشته با هدف پاسخ به نیاز‌های افراد دارای معلولیت شنوایی خبر داد.

به گزارش زیرنویس،معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از تهیه و توزیع ۱۷ هزار و ۸۰۰ سمعک با پیگیری سازمان بهزیستی و همکاری معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری در بین متقاضیان سراسر کشور در سال گذشته با هدف پاسخ به نیاز‌های افراد دارای معلولیت شنوایی خبر داد.
خانم فاطمه عباسی گفت: به دلایلی از جمله نبودن تولید داخل و وابسته بودن به ارز ترجیحی، سازمان بهزیستی با چالش‌هایی درخصوص تأمین به موقع سمعک برای توانخواهان گروه هدف و کمبود شدید در بازار مواجه شده بود.
وی با اشاره به اینکه سمعک یک وسیله کمکی ضروری برای افراد با اختلال شنوایی است، افزود: عدم وجود چنین وسیله‌ای می‌تواند بـرای ایـن افـراد مشکلاتی مانند عـدم ارتباط و مشارکت اجتماعی، افـت تحصیلی افراد ناشنوا و کم شنوا به ویژه دانش آموزان ایجاد کند.
خانم عباسی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و پیگیری‌های مکرر از نهاد‌های مرتبط و با همکاری معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری در جهت تولید داخلی این وسیله ضروری و حساس، مکاتبات لازم با اداره کل تجهیزات پزشکی صورت گرفت که منجر به اقداماتی از قبیل اختصاص یافتن بخش عمده‌ای از سمعک‌های موجود و صدور حواله برای استان‌های سراسر کشور شد.
وی افزود: این اقدام اثر بخش منجر به تهیه و توزیع ۱۷ هزار و ۸۰۰ سمعک شده است که بخش قابل توجهی از نیاز‌های اساسی این افراد را تأمین کرده است.
معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور ابراز امیدواری کرد: با شناخت اهمیت موضوع از سوی نهاد‌های اثرگذار حوزه سلامت، نیاز افراد ناشنوا و کم شنوا در مسیر تلفیق اجتماعی و توانمندسازی این افراد و مطالبات به حق مددجویان تأمین شود.

منبع:صدا و سیما