کاهش بهای بلیت مترو از فردا
کاهش بهای بلیت مترو از فردا

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از افزایش سقف اعتبار کارت بلیت منزلت و اقشار خاص خبر داد و گفت: از فردا بهای بلیت مترو کاهش می یابد.

 مسعود درستی با بیان اینکه ثبت‌نام کارت بلیت منزلت و اقشار خاص از روز چهارشنبه ۲۴ خرداد، با توجه به هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران (فاوا) در دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران انجام می‌شود گفت: این کار باهدف افزایش رفاه حال مسافران و به خصوص سالمندان که سرمایه‌های اجتماعی شهر هستند انجام شده است.

وی تصریح کرد: مبلغ اعتبار کارت بلیت‌های تخفیف‌دار اقشار خاص نیز از ۱۵۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت و ثبت‌نام برای سالمندان (کارت بلیت منزلت)، دانشجویان، دانش‌آموزان و سایر اقشار خاص شامل ایثارگران، معلولان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی شهر تهران و تمدید کارت بلیت اقشار مذکور در دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران انجام می‌شود.

به گزارش زیر نویس،مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در ادامه گفت: با توجه به تصویب طرح دوفوریتی کاهش قیمت بلیت مترو در یک‌صد و چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، از فردا چهارشنبه ۲۴ خردادماه این کاهش قیمت اعمال می‌شود.

درستی گفت: قیمت بلیت تک‌سفره مترو در خطوط درون‌شهری به ۳۲۶۷۴ ریال و در خط پنج به ۳۷۴۰۰ ریال کاهش خواهد یافت.

 ۱۵ درصد افزایش قیمت بلیت مترو نسبت به سال گذشته

 وی خاطرنشان کرد: در مصوبه قبلی متوسط افزایش بهای بلیت مترو ۲۵ درصد بود؛ اما با توجه به اعمال نرخ جدید، میزان افزایش قیمت بلیت مترو نسبت به سال گذشته به ۱۵ درصد رسید.

منبع:فارس