آخرین وضعیت سلامت حجاج ایرانی / ارائه ۶۲ هزار خدمت پزشکی تاکنون
آخرین وضعیت سلامت حجاج ایرانی / ارائه ۶۲ هزار خدمت پزشکی تاکنون

 

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از ۶۲ هزار خدمت درمانی و امدادی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه طی ۲۱ روز گذشته خبر داد.

 و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر سید علی مرعشی با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان هلال‌احمر ایران در مراسم حج تمتع در کشور عربستان گفت: از روز سوم خرداد ماه و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا پایان روز ۲۳ خردادماه، ۶۲ هزار و ۹۵۴ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز هلال احمر ایران به حجاج ایرانی ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت در مجموع، ۱۵ هزار و ۵۲۷ مورد ویزیت عمومی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی و ۲۳۹۹ نیز ویزیت پزشکان متخصص به حجاج ارائه شده است. همچنین ۳۲۵ مورد بستری اورژانس، ۴۰۶۷ مورد خدمات پاراکلینیکی، ۱۰۶۵۸ مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

مرعشی تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج را ۲۸ هزار و ۶۷۱ مورد اعلام کرد و افزود: ۱۱۳۵ مورد امداد رسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

به گزارش زیرنویس، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در حال حاضر ۲۱ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و ۱۸ زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

 بهره برداری ۴۶۹نفر از حجاج ایرانی در حج تمتع ۱۴۰۲ از خدمات بستری

مرعشی در همین خصوص اظهار کرد: تا عصر روز گذشته ۲۳ خرداد، تعداد ۴۶۹ نفر از حجاج ایرانی در حج تمتع ۱۴۰۲ از خدمات بستری و درمان بهره برده‌اند که در این مدت ۸۷ نفر در بخش CCU بستری شده و تعداد ۳۲۵ نفر نیز در بخش اورژانس بستری موقت و تحت نظر پزشکان ایرانی بوده‌اند.

منبع:ایسنا