لقب جنجالی برای جمیله علم الهدی توسط خبرگزاری ونزوئلا + ویدئو
لقب جنجالی برای جمیله علم الهدی توسط خبرگزاری ونزوئلا + ویدئو

جمیله علم الهدی، با سیلیا فلورز، همسر نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا دیدار کرد و به همراه وی در نشست زنان تأثیرگذار و روشنفکر در این کشور به سخنرانی پرداخت.

در این سفر استقبال ویژه و مستقلی از جمیله علم الهدی در فرودگاه کاراکاس ِ ونزوئلا صورت گرفت. جمیله علم الهدی، با سیلیا فلورز، همسر نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا دیدار کرد و به همراه وی در نشست زنان تأثیرگذار و روشنفکر در این کشور به سخنرانی پرداخت. علم الهدی همچنین از آرامگاه هوگو چاوز، رئیس جمهور پیشین ونزوئلا بازدید کرد. خبرگزاری ونزوئلا با انتشار ویدئویی از این بازدید نوشت: «بانوی اول ایران، جمیله سادات علم الهدی از پادگان کوهستانی محل دفن هوگو چاوز بازدید کرد.»

جمیله علم الهدی ونزوئلا

جمیله علم الهدی ونزوئلا

جمیله علم الهدی ونزوئلا

جمیله علم الهدی ونزوئلا

جمیله علم الهدی ونزوئلا

جمیله علم الهدی ونزوئلا

جمیله علم الهدی ونزوئلا

جمیله علم الهدی که برخلاف همسران رؤسای جمهور پیشین ایران از زمان روی کار آمدن ابراهیم رئیسی حضور فعال و رسمی در عرصه ی سیاست داشته است، پیش تر نیز بانوی اول لقب گرفته بود.

به گزارش زیرنویس، سال گذشته نشست پر سر و صدایی به مدیریت جمیله علم الهدی به نام «کنگره بین المللی زنان تأثیرگذار» در تهران برگزار شد که در آن مجری کنگره در سخنرانی خود علم الهدی همسر ابراهیم رئیسی را بانوی اول ایران خواند. بعدتر وزیر امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه ای درباره ی این کنگره گفت: «برخی از مهمانان خارجی ما به همسر رئیس جمهور بانوی اول می‌گفتند. خانم علم‌ الهدی پاسخ می‌دادند که من بانوی اول نیستم. یک معلم هستم و بانوی اول کسی است که سال ها است کنار مقام معظم رهبری هستند.»

جمیله علم الهدی همچنین در سال ۱۴۰۰ در اظهارنظری بحث برانگیز درباره ی کتاب خاطرات میشل اوباما، بانوی اول سابق آمریکا، ضمن تمجید از این کتاب گفته بود از او خواسته شده مانند این کتاب را بنویسد، موضوعی که به گفته ی وی با تأیید همسرش ابراهیم رئیسی نیز همراه شده بود.

بیوگرافی جمیله علم الهدی

جمیله علم الهدی ونزوئلا

جمیله سادات علم الهدی، متولد سال ۱۳۴۴، بزرگ ترین دختر سید احمد علم‌ الهدی، نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد است.

او در سال ۱۳۶۲ در سن ۱۸ سالگی با سید ابراهیم رئیسی ازدواج کرد.

این زوج ۲ دختر دارند که یکی از آن ها دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی دانشگاه تهران و دیگری دانش‌ آموخته کارشناسی فیزیک از دانشگاه صنعتی شریف است.

لقب جنجالی خبرگزاری ونزوئلا برای جمیله علم الهدی + ویدئو

لقب جنجالی خبرگزاری ونزوئلا برای جمیله علم الهدی

جمیله سادات علم الهدی دارای مدرک دکتری فلسفه تعلیم و تربیت از دانشگاه تربیت مدرس است و عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی است.

او تدریس دروسی مانند فلسفه آموزش عالی، انسان‌شناسی در اسلام، روشهای آموزش، مبانی نظری مدیریت آموزشی، مکتب‌های فلسفی و آرای تربیتی را در دوره دکتری دانشگاه شهید بهشتی برعهده دارد.

او در سال ۹۲ پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی را بنیانگذاری کرد که ریاست آن را نیز برعهده دارد. این پژوهشکده وظیفه دارد الگوهای سیاست‌گذاری علم و فناوری را مبتنی بر فهم و ارزیابی جنبه‌های معرفتی و اجتماعی علم و فناوری ارایه دهد.

وی از اسفند ۹۸ به عنوان دبیر «شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور» شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شد.

از جمیله سادات علم الهدی تاکنون بیش از ۱۰ جلد کتاب منتشر شده است.

منبع:روزیاتو