سیاست‌ها در حوزه سیاستگذاری سالمندی باید پیشگیرانه باشد
سیاست‌ها در حوزه سیاستگذاری سالمندی باید پیشگیرانه باشد

مدیر گروه جمعیت دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اهمیت سالم پیر شدن افراد، گفت: سیاست‌ها در حوزه سیاستگذاری سالمندی باید پیشگیرانه باشد.

  محمود مشفق در یک برنامه رادیویی با تاکید بر اینکه باید کاری کرد که افراد جامعه سالم پیر شوند تا در دوران سالمندی مشکل آفرین نباشند، اظهار کرد:  حرکت به سمت اجرای سیاست‌های پیشگیرانه حوزه سالمندی امری ضروری است چرا که چالش‌های حوزه سالمندی جمعیت از جوانی جمعیت بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه مسئله سیاست گذاری سالمندی منوط به دوره سالمندی نیست بیان کرد: اگر برای افرادی که مشغول کار هستند سیاست‌های سلامت اجرا شود تا دچار معلولیت و مصدومیت و مشکلات جسمی و روحی نشوند و از مزایا و حقوق بازار کار بهره مند شوند برای سالمندی آماده شده‌اند.

به گفته مشفق، اگر در زمینه ازدواج، فرزند آوری و باروری و کاهش طلاق سرمایه گذاری شود مشکل سالمندی مرتفع خواهد شد.

بحران سالمندی به ابر چالش تبدیل می‌شود

به گزارش زیرنویس، مدیر گروه جمعیت دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است: اگر برای متعادل سازی و متناظر سازی حرم سنی کشور مدیریت و سرمایه گذاری انجام نشود و سازمان‌های رسمی و غیر رسمی را فعال نکنیم، بحران سالمندی به ابر چالش تبدیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید به موضوع سالمندی به صورت دینامیک و پویا نگاه کرد بیان کرد: تحقق شهر دوستدار سالمند و توانمند سازی خانواده‌ها برای حمایت از سالمندان امری حائز اهمیت است.

منبع:ایسنا