اولویت وزیر جدید صمت چه باید باشد؟
اولویت وزیر جدید صمت چه باید باشد؟

هر کسی که وزیر صمت می‌شود اولین کاری که باید کند این است که تصدی گری را از وزارتخانه جدا کند و از بنگاه‌داری فاصله بگیرد، آن موقع می‌توان انتظار اتفاقات خوبی را داشت.

یک عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: هر کسی که وزیر صمت می‌شود اولین کاری که باید کند این است که تصدی گری را از وزارتخانه جدا کند و از بنگاه‌داری فاصله بگیرد، آن موقع می‌توان انتظار اتفاقات خوبی را داشت.

اولویت وزیر جدید صمت چه باید باشد؟

اقتصادآنلاین – فاطمه جوادی؛ قدیر قیافه، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درخصوص انتخاب علی‌آبادی به عنوان وزیر جدید صمت به اقتصادآنلاین گفت: یکی از بهترین انتخاب‌هایی که در دولت سیزدهم اتفاق افتاده انتخاب آقای علی‌آبادی است که سابقه درخشانی در حوزه مدیت صنعتی دارد، در دانشگاه مالک اشتر بوده و در مپنا هم تاثیرات بسیاری گذاشته، تفکر بسیار فعال و منسجمی دارد. من خوش‌بین هستم که در حوزه توسعه صنعتی شاهد اتفاقات خیلی خوبی باشیم، چون ایشان یک فرد اجرایی است و بر اجرا تسلط دارد.

قیافه افزود: معدن هم بخشی از صنعت است و حتما در آن حوزه هم می‌توانیم شاهد اتفاقات خوبی باشیم، تنها پاشنه آشیلی که در وزارت صمت وجود دارد حوزه بازرگانی است که باید منتظر نتیجه قانون انتزاع بازرگانی از وزارت صمت باشیم. البته من تصور نمی‌کنم با تفکیک بازرگانی از صمت اتفاق خاصی رخ دهد. یک چیز تجربه شده از گذشته را می‌خواهیم مجدد اجرا کنیم که به نظر می‌رسد درست و صحیح نباشد. قرار بود چند وزارتخانه در وزارت صمت ادغام شود که این ادغام رخ نداد بلکه تجمیع شد. اواخر دولت دهم غضنفری اقدامات خوبی را شروع کرد که تا این تجمیع اتفاق نیفتد که عمر کاری ایشان کفاف نداد و وزرای بعدی هم درگیر مسائل دیگر شدند و نتوانستند با جدیت به ادغام بپردازند.

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: هر کسی که وزیر صمت می‌شود اولین کاری که باید کند این است که تصدی‌گری را از وزارتخانه جدا کند و از بنگاه‌داری فاصله بگیرد، آن موقع می‌توان انتظار اتفاقات خوبی را داشت.

مهدی صادقی نیارکی، نایب رییس اتاق بازرگانی تهران نیز به اقتصادآنلاین گفت: آقای دکتر علی‌آبادی هم سابقه سیاست‌گذاری را دارند و هم معاون برق وزارت نیرو بودند که در صنایع برق بیشترین نقش را دارد و بعد هم به یک مجموعه بزرگ صنعتی تشریف بردند که یک هلدینگ چند رشته‌ای است و در بحث انواع نیروگاه‌های نسل جدید تجارب خیلی خوبی دارند. مجموع این تجارب باعث می‌شود که ایشان بتوانند موضوعات را خیلی سریع تجزیه و تحلیل کنند و نظر ذینفعان را که شامل تشکل‌های تخصصی حوزه هستند را اخذ کنند.

صادقی نیارکی بیان کرد: درخصوص اولویت‌های وزارتخانه نکته اول بحث زیرساخت‌هاست یعنی ما برای بحث سرمایه‌گذاری و توسعه آن نیاز به زیرساخت‌ها داریم و ایشان تجربه خوبی در این حوزه دارند. موضوع بعدی هم که به نظرمی‌رسد اولویت آقای وزیر خواهد بود تامین مالی و تخصیص ارز برای مواد اولیه‌ای و واسطه‌ای و حتی اجزای قطعات و ماشین‌آلات خط تولید است.

منبع :اقتصاد آنلاین

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاين