ضربه ۷۰ هزار میلیارد تومانی به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر
ضربه ۷۰ هزار میلیارد تومانی به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: هفتاد هزار میلیارد تومان به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر ضربه وارد شده است.

علیرضا کاظمی در گفتگو با اشاره به اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر در برنامه ششم توسعه گفت: در این دوره بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر ضربه وارد شده است و بیش از ۵ هزار و ۴۲۸ تن مواد مخدرکشف و همچنین بیش از ۱۷ هزار عملیات علیه قاچاقچیان اجرا شده است.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در این دوره ۶۷ نفر از نیرو‌های ما به شهادت رسیدند افزود: ۸ شهید مربوط به سال ۱۴۰۱و پنج شهید در سه ماهه اول امسال تقدیم کرده‌ایم.

به گزارش زیرنویس،کاظمی درباره افزایش ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در تهران نیز گفت: امروز با تلاش‌های صورت گرفته ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در تهران از ۴ هزار نفر به بیش از ۲۵ هزار نفر رسیده است و در کل کشور هم ۱۲۴ درصد رشد در حوزه نگهداری معتادان متجاهر دست پیدا کرده ایم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در تهران ۱۱ مرکز نگهداری معتادان متجاهر و در سیستان و بلوچستان ۵ مرکز، در خراسان رضوی سه مرکز، خوزستان دو مرکز، کرمان دو مرکز، البرز دو مرکز و در قم، اصفهان، همدان، کرمانشاه، فارس و قزوین نیز هر کدام یک مرکز وجود دارد.
علیرضا کاظمی گفت: امسال برای اولین سال در طول ۴۰ سال گذشته ستاد مبارزه با مواد مخدر توانست بیش از منابعی که برای بودجه کشور پیش بینی کرده بودند را محقق کند و در این رابطه بیش از هزار میلیارد تومان به حساب خزانه کل کشور وارد شد.

منبع:صدا و سیما