افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد
افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد: از ابتدای امسال مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش یافته است و در تلاشیم ۲۰ درصد باقی‌مانده را به زودی همراه با مابه التفاوت ماه‌های ابتدایی سال به مددجویان پرداخت کنیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد ، با اشاره به تصویب افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان در بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: در حال حاضر هر خانوار تک نفره ۶۶۰ هزار تومان، خانواده دو نفره ۹۳۶ هزار تومان، خانواده سه نفره یک میلیون و ۳۰۸ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و خانواده پنج نفر و بیشتر دو میلیون و ۶۵ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

 

افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان از ابتدای سال ۱۴۰۲

به گزارشزیرنویس،آقای حسین خدرویسی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش یافته است و در تلاشیم ۲۰ درصد باقی‌مانده را به زودی همراه با مابه التفاوت ماه‌های ابتدایی سال به مددجویان پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال، ۱۰۰ هزار جهیزیه به نوعروسان اهدا می‌شود، گفت: در سال گذشته نیز ۸۲ هزار سری جهیزیه با ۵ قلم لوازم مورد نیاز به نوعروسان اهدا شد.

آقای خدرویسی افزود: در حال حاضر ۲ میلیون و ۴۲۱ هزار مددجو در سطح کشور از ۱۲۰ خدمت ارائه شده این نهاد استفاده می‌کنند که جمعیتی بیش از ۵ میلیون نفر را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مددجویان کمیته امداد در دهک‌های یک تا سه درآمدی قرار دارند، گفت: ۵۳ درصد از این مددجویان این نهاد در روستا‌ها و ۴۷ درصد دیگر نیز در شهر‌ها ساکن هستند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد تصریح کرد: ۵۲ درصد مددجویان این نهاد را بانوان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

منبع:صدا و سیما