با گاوها به آرامش روانی برسید
با گاوها به آرامش روانی برسید

گاو موراگ از انبار اصلی مزرعه دیمپل در شمال انگلستان بیرون می‌آید و آماده دیدار با مهمانانش می‌شود.

 

در این مزرعه در نزدیکی بورلی در شرق یورکشایر، بازدیدکنندگان نه برای خرید فرآورده‌های دامی از جمله شیر ، ماست یا پنیر، بلکه برای لذت بردن از در آغوش گرفتن گاوهای هایلند می‌آیند.

فیونا ویلسون و دیگر دامداران در مزرعه دیمپل در ماه فوریه پس از غیرقابل تحمل شدن مشکلات اقتصادی پیش روی صنعت لبنیات، ایده‌ی بغل کردن گاوها را مطرح کردند.

ویلسون به خبرگزاری فرانسه گفت: «برخی از مردم دوست دارند با سگ‌ها، گربه‌ها یا اسب‌ها تعامل داشته باشند، در حالی که برخی دیگر به اهمیت بغل کردن گاوها پی برده‌اند.»

او افزود: «این کار جنبه سرگرمی دارد و حضور در جمع حیوانات اضطراب را تسکین می‌دهد، این مانند نوعی درمان است.»

مالکان مزرعه دیمپل به دنبال تنوع بودند زیرا کاهش شدید قیمت شیر و افزایش تورم منجر به کاهش سود کسب و کار لبنیات آنان شد.

با گاوها به آرامش روانی برسید

در چند دهه اخیر، هزاران کشاورز این منطقه را ترک کرده‌اند. بر اساس گزارشی که توسط کتابخانه مجلس عوام منتشر شد، در سال ۱۹۵۰، ۱۹۶ هزار مزرعه لبنی در بریتانیا وجود داشت که تا سال ۱۹۹۵ تعداد آنها به ۳۵۷۰۰ مزرعه رسید.

کاهش قیمت شیر و افزایش هزینه‌های انرژی، سوخت، خوراک و کود از زمان شروع جنگ در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ منجر به خروج بسیاری از افراد دیگر از این منطقه شده‌است.

این تجربه که شامل فعالیت‌های آموزشی در زمینه حفظ محیط زیست و کشاورزی پایدار نیز می‌شود، زوجها، خانواده‌ها و دوستداران گاو را از سراسر انگلستان جذب کرده‌است.

در داخل انبار، گاوها از بازدیدکنندگانی که چانه‌هایشان را می‌خوارانند و خز نرمشان را شانه می‌کنند، خوشحال به نظر می‌رسند.

با گاوها به آرامش روانی برسید

استفان‌کلوز گفت که می‌خواهد این تجربه را به همسرش که عاشق گاوهای هایلند است، ارائه دهد.

او افزود: من عاشق انواع حیوانات به خصوص حیوانات خانگی هستم، بنابراین اینکه بتوانید یک حیوان بزرگ را در آغوش بگیرید فوق العاده است.

+