طراحی ومطالعه ابرپروژه های گردشگری در غرب مازندران
طراحی ومطالعه ابرپروژه های گردشگری در غرب مازندران

استاندار مازندران از طراحی و مطالعه ابرپروژه هایی شامل دهکده گردشگری سلامت و آزادراه چالوس – رامسر برای صنعتی شدن گردشگری در غرب مازندران خبر داد.

 

به گزارش زیرنویس، سید محمود حسینی‌پور با بیان اینکه غرب مازندران در سند آمایش سرزمین در حوزه گردشگری تعیین شد، افزود: قرار بر این شد که گردشگری صنعتی را در غرب استان راه اندازی کنیم.

وی تأمین بسترها و زیرساخت را برای گردشگری لازم بر شمرد و گفت: در همین راستا و برای توسعه گردشگری، هزینه‌های زیادی را برای فرودگاه رامسر انجام دادیم تا این فرودگاه بین‌المللی شود.

وی از دریافت مجوز مرز هوایی و بین‌المللی در فرودگاه رامسر خبر داد و گفت: همچنین مجوز بزرگترین دهکده گردشگری سلامت در غرب مازندران صادر شده است.

حسینی پور با اظهار اینکه سرمایه‌گذار خارجی ۵۰ میلیون دلار برای دهکده سلامت در غرب استان سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: این دهکده شامل بیمارستان، هتل و سایر زیرساخت‌ها و امکانات است تا نسبت به جذب گردشگران خارجی و عربی اقدام کند.

استاندار مازندران اجررأی آزادراه چالوس – رامسر را از دیگر زیرساخت‌ها برای توسعه گردشگری در غرب مازندران بیان کرد و گفت: تأمین مالی این پروژه از طریق فاینانس خارجی کنسرسیوم بانک‌ها انجام می‌شود.

وی طراحی هفت جزیره جریره ساحلی و دریایی را از دیگر برنامه‌ها برای توسعه گردشگری در غرب مازندران عنوان کرد و افزود: از شرکت‌های خارجی نیز برای بررسی و مطالعه این طرح دعوت شده است و یکی از پروژه‌های مهم و بزرگ گردشگری مازندران به شمار می‌رود.

منبع: مـهر