قاچاقچیان مواد مخدر چطور «لو» می‌روند و دستگیر می‌شوند؟
قاچاقچیان مواد مخدر چطور «لو» می‌روند و دستگیر می‌شوند؟

معاون مقابله با ورود و عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۶۱ تن موادمخدر در کشور در سه ماهه گذشته خبر داد و گفت: ۷۶ درصد عملیات‌های انجام شده در امر مبارزه با مواد مخدر از سوی دستگاه‌های مقابله‌ای بصورت اقدامات اطلاعاتی بوده است.

محمد مسعود زاهدیان در یکصد و چهارمین جلسه کمیته مقابله با ورود و عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر که به ریاست سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی جانشین فراجا و رئیس کمیته مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر ستاد برگزار شد، به ارائه گزارش عملکرد سه ماهه دستگاه‌های مقابله‌ای پرداخت و گفت: ۷۶ درصد از عملیات‌های انجام شده در امر مبارزه با مواد مخدر از سوی دستگاه‌های مقابله‌ای بصورت اقدامات اطلاعاتی، ۲۲ درصد انتظامی و ۲ درصد آن نیز طی عملیات‌های رزمی در نقاط صفر مرزی و حاشیه کویر انجام شده است.

وی افزود: در سه ماهه گذشته بیش از ۱۶۱ تن انواع مواد مخدر و روانگردان در نبرد با سوداگران مرگ کشف و شده است.

معاون دبیرکل ستاد افزود: ۷۸ درصد از مجموع ۱۶۱ هزار و ۳۴۴ کیلوگرم انواع موامخدر مکشوفه مربوط به تریاک، ۲ درصد هرویین، ۱ درصد مرفین، ۱۰ درصد حشیش،‌ ۵ درصد شیشه و ۴ درصد نیز سایر مواد بوده است.

متلاشی شدن بیش از ۵۶۷ فقره باند قاچاقچیان مواد مخدر

به گزارش زیرنویس، زاهدیان اظهار کرد: در سه ماهه امسال بیش از ۵۶۷ فقره باند قاچاقچیان مواد مخدر متلاشی و تعداد ۶۰ هزار و ۵۶۶ نفر از توزیع کننده و خرده فروشان مواد مخدر در سطح کشور دستگیر و به مجازات قانونی محکوم شده‌اند.

وی همچنین با ارائه توضیحاتی در برگزاری مراسم سالروز جهانی و استقبال و بازدید مسئولین عالی رتبه کشور از نمایشگاه دستاوردهای تحولی ستاد به تشریح اهداف و سیاست ها و راهبردهای پیش روی حوزه مقابله با عرضه پرداخت.

در ادامه؛‌ سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی جانشین فراجا و رئیس کمیته مقابله با عرضه ستاد، از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده از سوی دبیرخانه ستاد و کلیه دستگاه‌های مقابله‌ای کشور تشکر و تاکید کرد: ضروری است تمرکز دستگاه‌های مقابله‌ای بر روی اقدامات اطلاعاتی و جلوگیری از ورود مواد مخدر در نقاط صفر مرزی معطوف شود.

وی افزود: یکی از اولویت‌های حوزه مقابله با عرضه، ارتقاء سطح رضایتمندی مردم است که ضروری است با ساماندهی معتادان متجاهر و دستگیری خرده فروشان در سطح استانها و کلان شهرها این مهم محقق شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ در ادامه جلسه اهم مباحث مقابله با ورود و عرضه موادمخدر و روان گردان در کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

منبع:ایسنا