رحم اجاره‌ای و قیمت نجومی آن در ایران
رحم اجاره‌ای و قیمت نجومی آن در ایران

گزارشی از رحم اجاره‌ای در ایران که در آن به قیمت، سن و جزئیات دقیق رحم اجاره‌ای پرداخته شده

به گزارش زیرنویس، جریان نو نوشته: بسیاری از زوج‌هایی که با مشکل بارداری مواجه هستند از رحم اجاره‌ای استفاده می‌کنند که البته شیوه‌ای پیچیده است. برخی نیز به دلیل مشکلات اقتصادی داوطلب این موضوع هستند تا از این طریق بتوانند معیشت خود را بگذرانند.

قیمت رحم اجاره‌ای

قیمت رحم اجاره‌ای متغیر است و از ۴۰ میلیون شروع و تا ۹۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد. البته ماهیانه نیز باید ۴ تا ۷ میلیون تومان پرداخت شود و در صورت دو قلو بودن هم حدود ۲۰ میلیون تومان هزینه اضافه باید پرداخت کرد.

سن اجاره‌دهندگان رحم

سن اجاره‌دهندگان در مبلغ پیشنهادی بسیار تأثیرگذار است. سن اجاره‌دهندگان هم معمولا از دهه ۷۰ است. از جمله شرایط مهم برای اجاره رحم هم به داشتن فرزندانی سالم، رضایت همسر، پدر و و مادر، عدم زایمان نارس و سن زیر ۳۳ سال اشاره شده است. در ادامه به جزییات کامل و صفر تا صد اجاره رحم در ایران می‌پردازیم.

بازار داغِ رحم اجاره‌ای و قیمت نجومی آن در ایران

تاریخچه اجاره رحم

استفاده از رحم اجاره ای، یک راهکار برای افرادی است که دچار مشکلات باروری هستند یا به هر دلیلی تمایلی به بارداری ندارند. در این روش، زوج‌هایی که نمی‌توانند به صورت طبیعی باردار شوند یا زن نمی‌تواند جنین را در رحم خود پرورش دهد، با پرداخت هزینه‌ای از فردی دیگر برای این کار کمک می‌گیرند. آمارها نشان می‌دهد که تقریباً ۷۵ درصد افرادی که از این روش استفاده می‌کنند، موفقیت آمیز هستند. علاوه بر این، از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۳ بیش از ۱۸۴ هزار نوزاد از طریق رحم اجاره‌ای به دنیا آمده‌اند.

انواع رحم اجاره‌ای

انواع رحم اجاره‌ای به دو صورت مختلف انجام می‌شود. در روش اول، تخمک و اسپرم متعلق به یک زوج لقاح می‌شوند و سپس در بدن فرد سوم قرار می‌گیرند. در این حالت، فرد سوم فقط نیاز به مراقبت از تخمک باردار شده دارد. اگر مرد مشکل ناباروری داشته باشد، از اسپرم اهدایی برای لقاح درون لوله آزمایش یا IVF استفاده می‌شود.

روش دوم در شرایطی استفاده می‌شود که خانم توانایی بارداری نداشته باشد. در این حالت، فردی که تخمک را اهدا می‌کند، رحم خود را نیز در اختیار می‌گذارد. در این روش، لقاح به روش درون رحمی یا IUI انجام می‌شود و اسپرم مرد به صورت آزمایشگاهی وارد بدن زن می‌شود.

درصد موفقیت رحم اجاره‌ای

به‌طورکلی درصد موفقیت این کار به عوامل مختلفی بستگی دارد. معمولاً کلینیکی که در آن عمل این کار انجام می‌شود، وضعیت فیزیولوژیکی فردی که قرار است جنین در رحم او رشد کند، در کنار وضعیت سلامت اسپرم‌ها و تخمک‌های والدین اصلی روی درصد موفقیت در این کار موثر هستند. به علاوه روشی که برای عمل این کار استفاده می‌شود نیز روی نتیجه کار موثر خواهد بود.

اجاره رحم در ایران و قیمت‌ها

اگر سری به فضای مجازی و کانال‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی‌ بزنید با انبوهی از آگهی‌های اجاره رحم مواجه می‌شوید. همانطور که گفته شد اجاره رحم در ایران نیز با قیمت‌های مختلفی انجام می‌شود. نکته جالب توجه اینجاست که حتی برخی از افراد در ازای دریافت مبلغ ۴۰ میلیون تومان چنین کاری را انجام می‌دهند. اما برخی دیگر تا ۹۰۰ میلیون تومان نیز برای اجاره رحم دریافت می‌کنند.

علاوه بر پرداخت این مبلغ باید هزینه‌ای در حدود ۴ تا ۷ میلیون تومان هم به صورت ماهانه برای اجاره رحم پرداخت کنید. در این میان برخی از افراد هزینه غذا و به نوعی خورد و خوراک را هم دریافت می‌کنند.

+