راه اندازی «شهر هوشمند مسکونی» برای فناوران در پارک پردیس
راه اندازی «شهر هوشمند مسکونی» برای فناوران در پارک پردیس

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از راه اندازی شهر هوشمند مسکونی برای اسکان فناوران و نخبگان شاغل در پارک فناوری پردیس خبر داد.

  روح الله دهقانی فیروز آبادی در اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس با اشاره به عملکرد پارک فناوری پردیس گفت: درپارک پردیس ۸ هزار متخصص در ۴٧٠ هکتار وسعت مشغول به فعالیت هستند.

پارک فناوری پردیس  پارک برتر جهانی

 

به گزارش زیرنویس،معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به اینکه این پارک در سال گذشته رشد فروش ۴۲ میلیارد تومانی را ثبت کرد، گفت: به گفته کسانی که پارک های فناوری سایر کشورها را دیده اند، پارک فناوری پردیس از نظر توان و نیروی انسانی در سطح جهانی قرار دارد.

دهقانی ابراز امیدواری کرد که این پارک با تکمیل زنجیره ارزش و اتصال به بازارهای بزرگ و جریان های مالی خوب، به شهر نوآور تبدیل شود. امیدوارم در کنار این پارک شهر هوشمند مسکونی شکل بگیرد تا فناوران و افراد شاغل در این مجموعه در شرایط بهتری قرار بگیرند.

وی با اشاره به گردش مالی یک میلیاردی پارک در سال گذشته گفت: این پارک رونمایی از محصول را سالانه در برنامه خود دارد و این محصولات رونمایی شده در سال جاری شامل ١٢ محصول در حوزه های سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی و تجهیزات مخابراتی است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ضمن اشاره به اینکه با حمایت های صورت گرفته پارک فناوری پردیس به زودی به عنوان پارک برتر جهانی مطرح جهانی می تواند تاثیر گذار باشد، گفت: معاونت علمی در نظر دارد در راستای توسعه خطوط صادرات محصولات پارک و کمک به فضای رفاهی و امکانات رفاهی و اسکان نخبگان مستقر اقدام کند و اسکان در مجاورت پارک پردیس در شهر هوشمند پردیس خواهد بود.

منبع:مهر