به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، در آخرین هفته آذر ماه، خودروهای وارداتی در بازار ایران با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه شدهاند. ارزیابیها نشان میدهد قیمت «بنز EQE Sedan 500» در بازه زمانی یک هفته با افزایش ۵۰۰ میلیون تومانی به ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید. سایر خودروهای وارداتی هم، رشدی تا […]
سایر خودروهای وارداتی هم، رشدی تا حدود ۸۰۰ میلیون تومان داشتند، اما عنوان گران قیمتترین خودرو در میان خودروهای مورد بررسی به «بنز EQE Sedan 500» رسید.
به گفته فعالان بازار خودرو، رشد قیمت در میان خودروهای وارداتی تحت تأثیر نوسانات ارزی و محدودیتهای واردات، با تغییرات قابل توجهی روبهرو شده است. این افزایش قیمتها بهویژه در خودروهایی که دارای ویژگیهای خاص مانند موتورهای توربوشارژ، امکانات رفاهی بالا و برندهای معتبر جهانی هستند، به وضوح مشاهده میشود.
بیشترین رشد قیمت به کدام خودرو رسید
بررسی بازار نشان میدهد که در بازه زمانی مورد نظر، بیشترین رشد قیمت مربوط به خودروی «اوتار EV 425 با توان ۱۱ کیلووات» بوده است که قیمت این خودرو با افزایش ۸۰۰ میلیون تومانی، به ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید.
از سوی دیگر، در هفته اخیر «تویوتا کرولا کراس هیبرید» هم افزایشی ۷۰۰ میلیونی را تجربه کرد و قیمت آن به ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون رسید.
در جایگاه بعدی هم «بنز EQE Sedan 500» و «تویوتا راوفور ۲ لیتر تک دیفرانسیل» رسید و این دو خودرو با افزایش ۵۰۰ میلیونی، آذرماه را به پایان رساندند.
بررسی بازار خودروهای داخلی و مونتازی در آخرین هفته آذر ماه از تداوم سبقت رشد قیمت مونتاژیها از داخلیها حکایت دارد.
عوامل افزایش قیمت وارداتیها
پیشبینیها حاکی از آن است که این روند ادامه خواهد داشت و با توجه به شرایط فعلی بازار و تغییرات ارزی، ممکن است خودروهای وارداتی در آینده نزدیک به سطوح قیمتی بالاتری دست یابند. این تغییرات میتواند تأثیر زیادی بر انتخابهای خریداران بگذارد و در عین حال چالشهایی را برای واردکنندگان و مصرفکنندگان ایجاد کند.
از سوی دیگر، نوسانات نرخ ارز و تغییرات در سیاستهای وارداتی دولت، به ویژه در خصوص تعرفهها و محدودیتهای واردات، بر ثبات قیمتی بازار خودروهای وارداتی تأثیرات زیادی خواهد داشت. در حالی که برخی از خودروهای لوکس وارداتی، همچنان با تقاضای بالا مواجه هستند، دیگر خودروهای وارداتی که بهویژه از بازارهای اروپایی و آسیایی وارد میشوند، ممکن است با کاهش تقاضا و تغییر در الگوهای خرید مصرفکنندگان مواجه شوند.
این وضعیت ممکن است واردکنندگان را مجبور کند که استراتژیهای جدیدی را برای حفظ رقابتپذیری خود در بازار در پیش بگیرند، از جمله اصلاحات در قیمتگذاری، تنوع در مدلهای عرضهشده و حتی افزایش همکاری با برندهای جدید. در نهایت، این شرایط نه تنها بر خرید و فروش خودرو تأثیر میگذارد، بلکه میتواند به تغییرات چشمگیری در سلیقه و نیازهای مصرفکنندگان نیز منجر شود.
با این حال، کارشناسان بر این باورند که برای جلوگیری از نوسانات شدید قیمتی و ایجاد ثبات در بازار، نیاز به سیاستگذاریهای دقیقتر و حمایتهای بیشتر از سوی دولت و واردکنندگان است. این تغییرات میتواند در بلندمدت موجب بازسازی بازار خودرو در ایران و بهبود شرایط برای خریداران و فروشندگان شود.


این خبر از سایت منبع نقل شده و پایگاه خبری زیرنویس در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا بررسی گردد.
واکاوی پیامدهای فرهنگی و اجتماعی حذف کودکان از مراسمها«از کودکان در مراسمی دیگر پذیرایی میشود»؛ جمله ای شیک، اما ویرانگر
تحلیل جامعهشناختی کاهش ازدواج و فرزندآوری در ایرانازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج میکنند؟
لزوم تمرکز بر خدمت به جای زندگی خصوصیچهرههای مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی







































