فوتبال یک سرمایه اجتماعی بزرگ برای هر جامعهای است و همه میدانند که سرمایههای عظیم اجتماعی را باید با تمام توان و از دل و جان پاس داشت. به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، فوتبال یک سرمایه اجتماعی بزرگ برای هر جامعهای است و همه میدانند که سرمایههای […]
فوتبال یک سرمایه اجتماعی بزرگ برای هر جامعهای است و همه میدانند که سرمایههای عظیم اجتماعی را باید با تمام توان و از دل و جان پاس داشت.
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، فوتبال یک سرمایه اجتماعی بزرگ برای هر جامعهای است و همه میدانند که سرمایههای عظیم اجتماعی را باید با تمام توان و از دل و جان پاس داشت. برخی سرمایهها آنقدر عظیم و مهم هستند که در صورت فقدان، هرگز جانشینپذیر نخواهند بود و فوتبال بهطور قطع یکی از مهمترین آنهاست.
فوتبال آن سرمایهای است که در اوج سرما و یا شدیدترین گرماها، قابلیت جمع کردن دهها هزار نفر در یک محیط برای بیش از ۲ یا ۳ ساعت را دارد و کجا میتوان چنین سرمایهای را یافت؟ بنابراین فوتبال مهم است چون مردم مهم هستند و وقتی مردم مهم هستند، باید فوتبال را از دریچهای مهمتر نگریست. ابزارهای بازدارندگی کم نیستند اما استفاده هر روزه از آن در نهایت به سود فوتبال باشگاهی و ملی نیست؛ پس باید چارهای دگر اندیشید و آن چاره هم تأدیب درونی است.
باشگاهها بهعنوان نمایندگان صاحبان سرمایه، مسئولیت مدیریت و ارتقا سطح هواداری را دارند و این امر با کانونها تسهیل شده اما کافی نیست. تداوم روند برخورد داخلی با متخلفان، تقدیر از هواداران فرهیخته، نمونهسازی و ایجاد الگوهای مثبت و در نهایت خانوادگیتر کردن فضای استادیومها؛ بخشهایی از مسئولیت باشگاههاست. یادمان نرود که این فوتبال برای کودکان ما هم هست؛ کودکانی که حق دارند فوتبال زیبا ببینند و از استادیومها با خاطراتی خوش به خانه و مدرسه بروند.


انتهای پیام/
این خبر از سایت منبع نقل شده و پایگاه خبری زیرنویس در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا بررسی گردد.
واکاوی پیامدهای فرهنگی و اجتماعی حذف کودکان از مراسمها«از کودکان در مراسمی دیگر پذیرایی میشود»؛ جمله ای شیک، اما ویرانگر
تحلیل جامعهشناختی کاهش ازدواج و فرزندآوری در ایرانازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج میکنند؟
لزوم تمرکز بر خدمت به جای زندگی خصوصیچهرههای مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی








































