به گزارش زیرنویس، جیم فارلی، مدیرعامل شرکت فورد در گفت‌وگویی اظهار داشت: «ما در حال رقابت جهانی با چین هستیم و این رقابت تنها محدود به خودروهای برقی نیست. اگر در این رقابت شکست بخوریم، آینده‌ای برای فورد باقی نخواهد ماند.» برخی از شرکت‌های بزرگ، از ادامه پروژه‌های نوآورانه خود صرف‌نظر کرده‌اند. اندرو فارست، مؤسس […]

به گزارش زیرنویس، جیم فارلی، مدیرعامل شرکت فورد در گفت‌وگویی اظهار داشت: «ما در حال رقابت جهانی با چین هستیم و این رقابت تنها محدود به خودروهای برقی نیست. اگر در این رقابت شکست بخوریم، آینده‌ای برای فورد باقی نخواهد ماند.»

برخی از شرکت‌های بزرگ، از ادامه پروژه‌های نوآورانه خود صرف‌نظر کرده‌اند. اندرو فارست، مؤسس شرکت معدنی Fortescue، اعلام کرد که سفر اخیرش به چین باعث شد تولید داخلی پیشرانه‌های خودروهای برقی (EV Powertrains) را متوقف کند. او اظهار داشت: «هیچ انسانی در آنجا پیدا نمی‌شود؛ همه کارها توسط ربات‌ها انجام می‌شود.»

مدیران دیگری نیز به بازدید از «کارخانه‌های تاریک» اشاره کرده‌اند؛ کارخانه‌هایی که حتی نیازی به روشن کردن چراغ‌ها ندارند، زیرا تمام فعالیت‌ها به صورت شبانه‌روزی و کاملاً توسط ربات‌ها انجام می‌گیرد.

چرا چین در خودکارسازی با سرعت پیش می‌رود؟

طبق داده‌های اخیر ارائه شده توسط فدراسیون بین‌المللی رباتیک، چین به مراتب تعداد بیشتری ربات صنعتی نسبت به کشورهایی مانند آلمان، ایالات متحده و بریتانیا به‌کار گرفته است. اما هدف این کشور تنها کاهش هزینه‌های تولید از طریق خودکارسازی نیست.

رایان ویتون، تحلیلگر Bismarck Analysis، توضیح می‌دهد که اقتصاد چین با وجود مسائل جمعیتی بزرگ، همچنان به‌شدت بر تولید نیروی کار فشرده متکی است. به همین دلیل، این کشور به‌طور پیش‌دستانه اقدام به خودکارسازی تولید کرده است؛ نه به منظور افزایش حاشیه سود، که رویکردی معمول در کشورهای غربی محسوب می‌شود، بلکه برای جبران کاهش جمعیت و کسب برتری رقابتی.

منبع خبر: رکــنا

این خبر از سایت منبع نقل شده و پایگاه خبری زیرنویس در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا بررسی گردد.

«از کودکان در مراسمی دیگر پذیرایی می‌شود»؛ جمله ای شیک، اما ویرانگر ۲۹ آذر ۱۴۰۴

واکاوی پیامدهای فرهنگی و اجتماعی حذف کودکان از مراسم‌ها«از کودکان در مراسمی دیگر پذیرایی می‌شود»؛ جمله ای شیک، اما ویرانگر

ازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج می‌کنند؟ ۲۲ آذر ۱۴۰۴

تحلیل جامعه‌شناختی کاهش ازدواج و فرزندآوری در ایرانازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج می‌کنند؟

چهره‌های مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی ۱۷ آبان ۱۴۰۴

لزوم تمرکز بر خدمت به جای زندگی خصوصیچهره‌های مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی

زیرنویس را در شبکه‌های اجتماعی همراهتان داشته باشید