اینترنت امروز یک «ابرکشور ۶میلیاردنفری» است؛ اما اقتصاد دیجیتال در حال حرکت از غرب به شرق است. چین با ۱.۳ میلیارد کاربر در صدر است و هند با ۱.۰۳ میلیارد در رتبه دوم؛ دو کشوری که بهتنهایی یکسوم کل کاربران جهان را در اختیار دارند. پس از آنها، آمریکا با ۳۰۷ میلیون، اندونزی با ۲۱۹ […]
اینترنت امروز یک «ابرکشور ۶میلیاردنفری» است؛ اما اقتصاد دیجیتال در حال حرکت از غرب به شرق است.
چین با ۱.۳ میلیارد کاربر در صدر است و هند با ۱.۰۳ میلیارد در رتبه دوم؛ دو کشوری که بهتنهایی یکسوم کل کاربران جهان را در اختیار دارند.
پس از آنها، آمریکا با ۳۰۷ میلیون، اندونزی با ۲۱۹ میلیون و برزیل با ۱۶۳ میلیون کاربر قرار گرفتهاند؛ مجموعهای که پلتفرمها و سرمایهگذاران جهانی آن را «بازارهای طلایی رشد» مینامند.
ایران نیز با ۷۳ میلیون کاربر و نفوذ ۸۱ درصدی در رتبه ۱۷ جهان ایستاده؛ اما برخلاف بسیاری از این اقتصادها، از مزیت جمعیت آنلاین خود ارزشآفرینی نکرده است.
طبق بررسی ، ایران در شاخص کیفیت اینترنت به رتبۀ ۹۷ سقوط کرده و سهم اقتصاد دیجیتال از GDP با وجود جمعیت آنلاین بالا، همچنان ناچیز است.
این خبر از سایت منبع نقل شده و پایگاه خبری زیرنویس در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا بررسی گردد.
واکاوی پیامدهای فرهنگی و اجتماعی حذف کودکان از مراسمها«از کودکان در مراسمی دیگر پذیرایی میشود»؛ جمله ای شیک، اما ویرانگر
تحلیل جامعهشناختی کاهش ازدواج و فرزندآوری در ایرانازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج میکنند؟
لزوم تمرکز بر خدمت به جای زندگی خصوصیچهرههای مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی
































