فوتبال یک سرمایه اجتماعی بزرگ برای هر جامعه‌ای است و همه می‌دانند که سرمایه‌های عظیم اجتماعی را باید با تمام توان و از دل و جان پاس داشت. به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، فوتبال یک سرمایه اجتماعی بزرگ برای هر جامعه‌ای است و همه می‌دانند که سرمایه‌های […]

فوتبال یک سرمایه اجتماعی بزرگ برای هر جامعه‌ای است و همه می‌دانند که سرمایه‌های عظیم اجتماعی را باید با تمام توان و از دل و جان پاس داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، فوتبال یک سرمایه اجتماعی بزرگ برای هر جامعه‌ای است و همه می‌دانند که سرمایه‌های عظیم اجتماعی را باید با تمام توان و از دل و جان پاس داشت. برخی سرمایه‌ها آن‌قدر عظیم و مهم هستند که در صورت فقدان، هرگز جانشین‌پذیر نخواهند بود و فوتبال به‌طور قطع یکی از مهم‌ترین آن‌هاست.

فوتبال آن سرمایه‌ای است که در اوج سرما و یا شدیدترین گرماها، قابلیت جمع کردن ده‌ها هزار نفر در یک محیط برای بیش از ۲ یا ۳ ساعت را دارد و کجا می‌توان چنین سرمایه‌ای را یافت؟ بنابراین فوتبال مهم است چون مردم مهم هستند و وقتی مردم مهم هستند، باید فوتبال را از دریچه‌ای مهم‌تر نگریست. ابزارهای بازدارندگی کم نیستند اما استفاده هر روزه از آن در نهایت به سود فوتبال باشگاهی و ملی نیست؛ پس باید چاره‌ای دگر اندیشید و آن چاره هم تأدیب درونی است.

باشگاه‌ها به‌عنوان نمایندگان صاحبان سرمایه، مسئولیت مدیریت و ارتقا سطح هواداری را دارند و این امر با کانون‌ها تسهیل شده اما کافی نیست. تداوم روند برخورد داخلی با متخلفان، تقدیر از هواداران فرهیخته، نمونه‌سازی و ایجاد الگوهای مثبت و در نهایت خانوادگی‌تر کردن فضای استادیوم‌ها؛ بخش‌هایی از مسئولیت باشگاه‌هاست. یادمان نرود که این فوتبال برای کودکان ما هم هست؛ کودکانی که حق دارند فوتبال زیبا ببینند و از استادیوم‌ها با خاطراتی خوش به خانه و مدرسه بروند.

مراقب فوتبال باشیم

مراقب فوتبال باشیم

 

انتهای پیام/

لینک منبع خبر

این خبر از سایت منبع نقل شده و پایگاه خبری زیرنویس در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا بررسی گردد.

«از کودکان در مراسمی دیگر پذیرایی می‌شود»؛ جمله ای شیک، اما ویرانگر ۲۹ آذر ۱۴۰۴

واکاوی پیامدهای فرهنگی و اجتماعی حذف کودکان از مراسم‌ها«از کودکان در مراسمی دیگر پذیرایی می‌شود»؛ جمله ای شیک، اما ویرانگر

ازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج می‌کنند؟ ۲۲ آذر ۱۴۰۴

تحلیل جامعه‌شناختی کاهش ازدواج و فرزندآوری در ایرانازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج می‌کنند؟

چهره‌های مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی ۱۷ آبان ۱۴۰۴

لزوم تمرکز بر خدمت به جای زندگی خصوصیچهره‌های مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی

زیرنویس را در شبکه‌های اجتماعی همراهتان داشته باشید