حسین فرهیدزاده، رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد گفت: قیمت خودرو در بازار آزاد -که تبدیل به کالای سرمایهای شده- متأثر از عواملی همچون نرخ ارز، افزایش مییابد اما راهکار این است که با تولید بیشتر و واردات، میتوان این افزایش قیمت را […]
حسین فرهیدزاده، رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد گفت: قیمت خودرو در بازار آزاد -که تبدیل به کالای سرمایهای شده- متأثر از عواملی همچون نرخ ارز، افزایش مییابد اما راهکار این است که با تولید بیشتر و واردات، میتوان این افزایش قیمت را جبران کرد. این موضوع یک نقطه بهینه دارد که با تلاش و همکاری امکانپذیر است.
وی درباره درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت کارخانهای خودرو افزود: طبق مقررات و دستورالعمل شورای رقابت، محدودیتی برای دفعات درخواست افزایش قیمت وجود ندارد، اما بررسی افزایش قیمتها طبق تورم تولیدکننده انجام میشود.
معاون وزیر صمت ادامه داد: اگر تورم تولیدکننده از حد مشخصی بالاتر نرفته باشد، خودروساز امکان افزایش قیمت محصولات را ندارد که تمام این مسائل هم طبق دستورالعمل شورای رقابت است.
فرهیدزاده تصریح کرد: امسال، ایران خودرو دو بار افزایش قیمت داشته و این بر اساس فرمول تورم تولیدکننده و استعلام از بانک مرکزی انجام شده است؛ سازمان حمایت همواره درخواست شرکتها را بررسی میکند.
این خبر از سایت منبع نقل شده و پایگاه خبری زیرنویس در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا بررسی گردد.
واکاوی پیامدهای فرهنگی و اجتماعی حذف کودکان از مراسمها«از کودکان در مراسمی دیگر پذیرایی میشود»؛ جمله ای شیک، اما ویرانگر
تحلیل جامعهشناختی کاهش ازدواج و فرزندآوری در ایرانازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج میکنند؟
لزوم تمرکز بر خدمت به جای زندگی خصوصیچهرههای مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی







































