طبق اعلام شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، پیش‌ فروش بلیط قطارهای مسافربری دی‌ ماه ۱۴۰۴ از امروز (سه شنبه) ۲۵ آذرماه آغاز شده است. پیش‌ فروش بلیط قطارهای مسافربری دی‌ ماه ۱۴۰۴ از امروز ۲۵ آذرماه ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱ به صورت آنلاین و ۱۱ تا ۱۳:۳۰ به صورت حضوری آغاز شده است. در […]

طبق اعلام شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، پیش‌ فروش بلیط قطارهای مسافربری دی‌ ماه ۱۴۰۴ از امروز (سه شنبه) ۲۵ آذرماه آغاز شده است.

پیش‌ فروش بلیط قطارهای مسافربری دی‌ ماه ۱۴۰۴ از امروز ۲۵ آذرماه ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱ به صورت آنلاین و ۱۱ تا ۱۳:۳۰ به صورت حضوری آغاز شده است. در این مرحله، فروش آنلاین بلیط قطار از طریق پلتفرم‌های معتبر فروش بلیط در دسترس مسافران قرار دارد؛ با اینحال، به دلیل محدودیت ظرفیت ناوگان ریلی، بخش قابل‌ توجهی از بلیط‌ها در ساعات ابتدایی به فروش می‌رسد. همچنین پیش‌ فروش حضوری بلیط قطار نیز از ساعت ۱۱ تا ۱۳:۳۰ توسط مراکز مجاز فروش بلیط و ایستگاه‌های راه‌ آهن در سراسر کشور انجام می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، پس از پایان مرحله نخست پیش‌فروش، کاربرانی که موفق به خرید بلیط نشده‌اند می‌توانند در مرحله فروش همزمان، به‌صورت آنلاین و حضوری نسبت به خرید بلیط موردنظر خود اقدام کنند.

طبق رویه‌ ماه‌های گذشته باید در نظر داشت که همزمان با نزدیک‌شدن به ماه‌های پایانی سال و افزایش سفرهای کاری، افزایش قیمت بنزین و اقتصادی بودن هزینه سفر با قطار، میزان تقاضا برای سفر با قطار به‌ویژه در مسیرهای پرتردد با افزایش مواجه می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد محدود بودن ظرفیت ناوگان ریلی کشور و همچنین تنوع قیمتی در کلاس‌های مختلف واگن‌ها، به‌ویژه در مسیرهای پرتقاضا، روی سرعت تکمیل ظرفیت تأثیرگذار است. بر همین اساس، در مسیرهایی مانند تهران–مشهد، تهران–شیراز، تهران–اصفهان و مسیرهای منتهی به شهرهای شمالی کشور، ظرفیت قطارها معمولا در همان ساعات اولیه ممکن است تکمیل شود؛ موضوعی که ضرورت اقدام به‌ موقع مسافران برای خرید بلیط را چند برابر می‌کند.

در کنار آن باید به موضوع قیمت بلیط قطار اشاره کرد که در گزارش‌های رسانه‌ای و تجربه کاربران مورد توجه قرار گرفته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد افزایش هزینه‌های عملیاتی، نگه‌ داری ناوگان و محدودیت ظرفیت تعداد قطارهای فعال، باعث شده تا مسافران تلاش کنند در زمان پیش فروش، بلیط‌ قطارهایی با قیمت‌های مناسبتر خریداری کنند. کارشناسان معتقدند مدیریت تقاضا، افزایش ظرفیت ناوگان و افزایش شفافیت پیش‌فروش می‌تواند نقش مؤثری در بهبود تجربه خرید مسافران در ایام پرتردد داشته باشد.

منبع:

منبع خبر: شایا

این خبر از سایت منبع نقل شده و پایگاه خبری زیرنویس در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا بررسی گردد.

ازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج می‌کنند؟ ۲۲ آذر ۱۴۰۴

تحلیل جامعه‌شناختی کاهش ازدواج و فرزندآوری در ایرانازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج می‌کنند؟

چهره‌های مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی ۱۷ آبان ۱۴۰۴

لزوم تمرکز بر خدمت به جای زندگی خصوصیچهره‌های مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی

زیرنویس را در شبکه‌های اجتماعی همراهتان داشته باشید