فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) ساختار جوایز مالی جام جهانی ۲۰۲۶ را اعلام کرد؛ رقابت‌هایی که با افزایش تعداد تیم‌ها و رشد چشمگیر پاداش‌ها، به سودآورترین دوره تاریخ این تورنمنت تبدیل شده است. بر این اساس، تیم ملی ایران تنها با حضور در مرحله گروهی حداقل ۹ میلیون دلار دریافت خواهد کرد. به گزارش گروه ورزشی […]

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) ساختار جوایز مالی جام جهانی ۲۰۲۶ را اعلام کرد؛ رقابت‌هایی که با افزایش تعداد تیم‌ها و رشد چشمگیر پاداش‌ها، به سودآورترین دوره تاریخ این تورنمنت تبدیل شده است. بر این اساس، تیم ملی ایران تنها با حضور در مرحله گروهی حداقل ۹ میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، فیفا به‌صورت رسمی جزئیات جوایز مالی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ را منتشر کرد. طبق این اعلام، تمامی تیم‌هایی که موفق به کسب سهمیه حضور در این رقابت‌ها شوند، در همان ابتدا ۱.۵ میلیون دلار پاداش دریافت می‌کنند و این مبلغ بسته به عملکرد و جایگاه نهایی تیم‌ها در پایان مسابقات افزایش خواهد یافت.

جام جهانی ۲۰۲۶ که برای نخستین‌بار با حضور ۴۸ تیم برگزار می‌شود، در تابستان ۲۰۲۶ و از اواسط خرداد تا اواسط تیرماه (ژوئن تا جولای) به میزبانی مشترک آمریکا، کانادا و مکزیک انجام خواهد شد. افزایش تعداد تیم‌ها و رشد قابل توجه جوایز مالی، این دوره را به یکی از پرپاداش‌ترین نسخه‌های تاریخ جام جهانی تبدیل کرده است.

بر اساس ساختار جدید، جوایز مالی تیم‌ها به شرح زیر تعیین شده است:

قهرمان: ۵۰ میلیون دلار

نایب‌قهرمان: ۳۳ میلیون دلار

تیم سوم: ۲۹ میلیون دلار

تیم چهارم: ۲۷ میلیون دلار

رتبه‌های ۵ تا ۸: هر تیم ۱۹ میلیون دلار

رتبه‌های ۹ تا ۱۶: هر تیم ۱۵ میلیون دلار

رتبه‌های ۱۷ تا ۳۲: هر تیم ۱۱ میلیون دلار

رتبه‌های ۳۳ تا ۴۸: هر تیم ۹ میلیون دلار

با این حساب، تیم ملی فوتبال ایران تنها بابت حضور در مرحله گروهی حداقل ۹ میلیون دلار دریافت خواهد کرد و در صورت صعود به مرحله بعد، ۲ میلیون دلار دیگر نیز به مجموع درآمدش افزوده می‌شود.

فیفا همچنین اعلام کرده است که جایزه تیم قهرمان نسبت به دوره گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است. تیمی که جام قهرمانی را بالای سر ببرد، علاوه بر پاداش‌های مرحله‌ای، تنها بابت کسب عنوان قهرمانی ۵۰ میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

منبع خبر: ایسـنا

این خبر از سایت منبع نقل شده و پایگاه خبری زیرنویس در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا بررسی گردد.

ازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج می‌کنند؟ ۲۲ آذر ۱۴۰۴

تحلیل جامعه‌شناختی کاهش ازدواج و فرزندآوری در ایرانازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج می‌کنند؟

چهره‌های مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی ۱۷ آبان ۱۴۰۴

لزوم تمرکز بر خدمت به جای زندگی خصوصیچهره‌های مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی

زیرنویس را در شبکه‌های اجتماعی همراهتان داشته باشید