نکات کلیدی: موسسه Reputation Lab در میان شهروندان کشورهای گروه ۷ یک نظرسنجی انجام داده تا مشخص کند کدام کشورها بالاترین اعتبار بینالمللی را در سال ۲۰۲۵ دارند. بر اساس این نظرسنجی، عراق، چین و روسیه در انتهای این فهرست قرار دارند، در حالی که ایالات متحده بیشترین افت را از سال ۲۰۲۴ تجربه کرده، […]
نکات کلیدی:
- موسسه Reputation Lab در میان شهروندان کشورهای گروه ۷ یک نظرسنجی انجام داده تا مشخص کند کدام کشورها بالاترین اعتبار بینالمللی را در سال ۲۰۲۵ دارند.
- بر اساس این نظرسنجی، عراق، چین و روسیه در انتهای این فهرست قرار دارند، در حالی که ایالات متحده بیشترین افت را از سال ۲۰۲۴ تجربه کرده، جایگاهش ۱۸ پله سقوط کرده و به رتبه ۴۸ رسید.
کشورهای با اعتبار بالاتر ممکن است سرمایهگذاری خارجی بیشتری جذب کنند، گردشگران بیشتری داشته باشند و در نهادهای بینالمللی احترام بیشتری دریافت کنند.

دادهها و بحث
دادههای این تحقیق از مطالعه RepCore Nations 2025 توسط Reputation Lab به دست آمده است.
در این تحقیق از شهروندان کشورهای گروه ۷ (کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده) خواسته شده است تا کشورهای دیگر را بر اساس عواملی مانند اعتماد، تحسین، احترام و تصویر کلی ارزیابی کنند.
| رتبه ۲۰۲۵ | کشور | تغییر در رتبه نسبت به ۲۰۲۴ |
|---|---|---|
| ۱ | 🇨🇭 سوئیس | بدون تغییر |
| ۲ | 🇨🇦 کانادا | +۲ |
| ۳ | 🇳🇴 نروژ | -۱ |
| ۴ | 🇸🇪 سوئد | -۱ |
| ۵ | 🇫🇮 فنلاند | +۲ |
| ۶ | 🇩🇰 دانمارک | -۱ |
| ۷ | 🇳🇿 نیوزیلند | -۱ |
| ۸ | 🇯🇵 ژاپن | +۴ |
| ۹ | 🇳🇱 هلند | +۱ |
| ۱۰ | 🇮🇪 ایرلند | -۱ |
| ۱۱ | 🇦🇺 استرالیا | -۳ |
| ۱۲ | 🇦🇹 اتریش | -۱ |
| ۱۳ | 🇮🇹 ایتالیا | +۱ |
| ۱۴ | 🇪🇸 اسپانیا | بدون تغییر |
| ۱۵ | 🇵🇹 پرتغال | +۱ |
| ۱۶ | 🇬🇷 یونان | +۱ |
| ۱۷ | 🇧🇪 بلژیک | -۲ |
| ۱۸ | 🇬🇧 بریتانیا | بدون تغییر |
| ۱۹ | 🇸🇬 سنگاپور | بدون تغییر |
| ۲۰ | 🇩🇪 آلمان | +۱ |
| ۲۱ | 🇫🇷 فرانسه | -۱ |
| ۲۲ | 🇹🇼 تایوان | بدون تغییر |
| ۲۳ | 🇵🇱 لهستان | +۱ |
| ۲۴ | 🇹🇭 تایلند | بدون تغییر |
| ۲۵ | 🇨🇿 جمهوری چک | -۳ |
| ۲۶ | 🇺🇦 اوکراین | +۲ |
| ۲۷ | 🇵🇪 پرو | +۴ |
| ۲۸ | 🇧🇷 برزیل | +۱ |
| ۲۹ | 🇲🇾 مالزی | -۳ |
| ۳۰ | 🇲🇦 مراکش | +۳ |
| ۳۱ | 🇰🇷 کره جنوبی | -۶ |
| ۳۲ | 🇭🇺 مجارستان | +۳ |
| ۳۳ | 🇵🇭 فیلیپین | -۱ |
| ۳۴ | 🇮🇩 اندونزی | -۷ |
| ۳۵ | 🇨🇱 شیلی | -۱ |
| ۳۶ | 🇪🇬 مصر | +۲ |
| ۳۷ | 🇻🇳 ویتنام | بدون تغییر |
| ۳۸ | 🇦🇷 آرژانتین | -۲ |
| ۳۹ | 🇲🇽 مکزیک | +۲ |
| ۴۰ | 🇦🇪 امارات متحده عربی | -۱ |
| ۴۱ | 🇷🇴 رومانی | بدون تغییر |
| ۴۲ | 🇿🇦 آفریقای جنوبی | -۲ |
| ۴۳ | 🇹🇷 ترکیه | +۱ |
| ۴۴ | 🇶🇦 قطر | +۴ |
| ۴۵ | 🇮🇳 هند | -۲ |
| ۴۶ | 🇩🇿 الجزایر | +۵ |
| ۴۷ | 🇰🇼 کویت | بدون تغییر |
| ۴۸ | 🇺🇸 ایالات متحده | -۱۸ |
| ۴۹ | 🇰🇿 قزاقستان | +۱ |
| ۵۰ | 🇨🇴 کلمبیا | -۱ |
| ۵۱ | 🇪🇹 اتیوپی | -۴ |
| ۵۲ | 🇳🇬 نیجریه | بدون تغییر |
| ۵۳ | 🇸🇦 عربستان سعودی | +۲ |
| ۵۴ | 🇧🇩 بنگلادش | -۴ |
| ۵۵ | 🇮🇱 اسرائیل | -۱ |
| ۵۶ | 🇵🇰 پاکستان | بدون تغییر |
| ۵۷ | 🇨🇳 چین | بدون تغییر |
| ۵۸ | 🇮🇶 عراق | +۱ |
| ۵۹ | 🇮🇷 ایران | -۱ |
| ۶۰ | 🇷🇺 روسیه | بدون تغییر |
رهبری سوئیس و کانادا در شهرت جهانی
سوئیس جایگاه خود را در صدر این نظرسنجی حفظ کرده و بهخاطر بیطرفی، نوع حکمرانی و کیفیت زندگی مورد تحسین شهروندان کشورهای گروه جی ۷ قرار گرفته است. از سال ۱۸۱۵، سوئیس هیچگاه بهعنوان یکی از طرفهای درگیر در جنگهای خارجی وارد نشده است. سیاست بیطرفی دائمی این کشور که در کنگره وین تصویب شده، برای بیش از دو قرن راهنمای سیاست خارجی سوئیس بوده است.
در همین حال، کانادا نسبت به رتبهاش در سال ۲۰۲۴ دو پله صعود کرده و جایگاه دوم را بهدست آورده تا شهرت دیرینه خود در زمینه شمولیت و دیپلماسی را تقویت کرد.
کشورهای نوردیک نیز در رتبههای بالای فهرست اعتبار قرار دارند؛ نروژ، سوئد، فنلاند و دانمارک همه در میان شش کشور ابتدایی این فهرست جای گرفتهاند. این کشورها از تصویر جهانی مطلوبی از نظر ثبات، شفافیت و رهبری محیط زیستی بهرهمند هستند.
شهرت ایالات متحده کاهش مییابد
ایالات متحده بزرگترین تغییر رتبه را از ۲۰۲۴ تجربه کرده است. امسال رتبه این کشور از نظر اعتبار بینالمللی نسبت به سال گذشته ۱۸ پله سقوط کرده و به رتبه ۴۸ رسید. تهدیدات تعرفهای و تغییر نگرشها نسبت به ناتو احتمالاً دلایل این کاهش اعتبار بوده و ممکن است شک و تردیدهایی نسبت به سیاستهای ایالات متحده و روابط بینالمللی این کشور ایجاد کرده باشد.
این خبر از سایت منبع نقل شده و پایگاه خبری زیرنویس در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا بررسی گردد.
تحلیل جامعهشناختی کاهش ازدواج و فرزندآوری در ایرانازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج میکنند؟
لزوم تمرکز بر خدمت به جای زندگی خصوصیچهرههای مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی
به بهانه روز جهانی عصای سفیددیده نشدن رنج نابینایی/وقتی «عصای سفید» هم قربانی گزارشدهی میشود






































