به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، علی رفیعی، چهره نامدار فرهنگ و هنر، کارگردان تئاتر، در سوگ بهرام بیضایی چنین نوشت: «بیضایی رفتنی نیست بیضایی هست و خواهد ماند.او میماند، چون میداند کجا باید سخن گفتو کجا باید اجازه داد تاریخ، خود، لب بگشاید.شاید اکنون همان نقطهی تاریخ است. بیضایی میماند، چون صحنه را میدان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، علی رفیعی، چهره نامدار فرهنگ و هنر، کارگردان تئاتر، در سوگ بهرام بیضایی چنین نوشت:
«بیضایی رفتنی نیست
بیضایی هست و خواهد ماند.
او میماند، چون میداند کجا باید سخن گفت
و کجا باید اجازه داد تاریخ، خود، لب بگشاید.
شاید اکنون همان نقطهی تاریخ است.
بیضایی میماند، چون صحنه را میدان اندیشه میداند
و هنر را شکلی از تفکر جدی دربارهی انسان، قدرت، حافظه و فراموشی.
بیضایی میماند، چون او کسی است که زبانِ آثارش را از زخمهای تاریخ بیرون کشید،
غبار از آن گرفت و به صحنه آورد؛
زبانی که میاندیشد، میپرسد، میایستد و مقاومت میکند.
و این اثر و اثرگذار، رفتنی نیستند.
بیضایی هست؛ او همان آثاریست که خلق کرد.
آثاری که ایستادهاند؛
سخت، صاحب موضع، پرسشگر و بیلکنت.
بیضایی میماند، چون خرد او از نادانی دشمنانش بسیار بزرگتر است.
بیضایی هست؛
نه با مرثیه،
که با فهمیدن، آگاهی
و حرکت در میدانی که امیدش از آن نشأت میگیرد.
علی رفیعی
ششم دی هزاروچهارصدوچهار.»
۲۴۲۲۴۳
این خبر از سایت منبع نقل شده و پایگاه خبری زیرنویس در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا بررسی گردد.
واکاوی پیامدهای فرهنگی و اجتماعی حذف کودکان از مراسمها«از کودکان در مراسمی دیگر پذیرایی میشود»؛ جمله ای شیک، اما ویرانگر
تحلیل جامعهشناختی کاهش ازدواج و فرزندآوری در ایرانازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج میکنند؟
لزوم تمرکز بر خدمت به جای زندگی خصوصیچهرههای مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی






























